Ushuaia, El Calafate, Torres del Paine, 16 november 2009

Vanochtend om 6 uur opgestaan (!) en om 6:30 uur heerlijk ontbeten. Om 7 uur kwamen we aan in de haven van Ushuaia en na een douane controle mochten we om 8 uur van het schip. We zijn met de taxi naar het vliegveld gegaan en daar om 11:45 uur vertrokken naar El Calafate. Na aankomst in El Calafate hebben de huurauto op het vliegveld opgehaald bij Avis. Daarna volgde een lange rit over de pampa’s, de uitgestrekte prairie’s van Argentinie. We zagen onderweg veel guanaca’s (lama’s) en flamingo’s.

De grensovergang naar Chili was een complete Kafkaistische bureacratische nachtmerrie. Eerst naar de grenspost van Argentinie, waar we bij twee loketten visa in moesten leveren en stempels kregen. In Chili moesten we naar maar liefst drie loketten, 1 voor de auto, 1 voor het paspoort en 1 voor de formulieren m.b.t. invoer van goederen. Daarna werd onze auto goed doorzocht op fruit en elektronica. De rit door Torres del Paine naar ons hotel Cabanas del Paine duurde daarna veel te lang over de gravel road. De uitzichten en dieren maakten veel goed (stinkdieren, lama’s, flamingo’s, zwanen) maar we waren blij toen we na 7 uren aankwamen. Na een laat diner zijn we heerlijk gaan slapen in ons stabiele bed (geen golven!).

Comments

1. Quote
    Mettje Leijenaar-Bosma said 16/11/2009, 19:53:

Wat een belevenis op Antartica. In Ushaia herkende ik veel van mijn reis. Jullie gaan nu naar de gletchers van Perito Moreno, dit vond ik geweldig al de mooie kleuren. Ik wens jullie nog hele mooie dagen toe.